Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

iPad agenda synchronisatie probleem

Heb je een probleem met de synchronisatie van de iPad agenda? Hieronder staan een paar oplossingen op een rijtje, volg onderstaande stappen uit in volgorde: 

Stap 1:

De iPad opnieuw opstarten.

Om dit voor elkaar te krijgen hoeft je enkel op de UIT-knop en de "Thuis"-knop te drukken. Deze houd je dan ingedrukt totdat je Apple-logo in het beeld ziet. Laat op dat moment los en wacht tot de iPad opnieuw is opgestart.

Stap 2:

Agenda profiel herstarten.

Indien Stap 1 niet het gewenste effect heeft kun je stap 2 uitproberen. In deze stap zetten we het agendaprofiel uit en weer aan. In de meeste gevallen reset dit het synchronisatieproces van de agenda en zal dit het probleem oplossen.

  •  Ga eerst naar Instellingen

  • Vervolgens klik je op Mail, Contacten, Agenda

  •  Klik nu op het mail-profiel/ agenda-profiel dat problemen geeft.

  • Schuif vervolgens de schakelaar achter "Agenda" naar links om deze uit te zetten, en druk op Verwijder.

  • Schuif als laatste de schakelaar achter "Agenda" weer naar rechts. Hiermee word het agendaprofiel opnieuw aangezet.

 

Stap 3:

Agenda instellingen aanpassen. 

Mocht de vorige stap ook niet het gewenste effect geven, volg dan deze stap. In deze stap gaan we een instelling aanpassen van de agenda. Een standaard agenda wacht totdat deze informatie krijgt en maakt dan een afspraak. Wij gaan dit veranderen naar zoeken naar informatie. Als je dan op je computer een afspraak maakt zal je iPad deze vinden in plaats van doorgestuurd krijgen.

  •  Klik eerst op Instellingen. Ga dan naar Mail, Contacten, Agenda

  • Klik vervolgens op Nieuwe gegevens.

  • Selecteer nu het mail-/ agenda-account dat problemen heeft.

  • Selecteer nu Fetch. Dit zorgt ervoor dat de iPad actief zoekt naar agendawijzigingen.

 

Stap 4:

Mocht de vorige stap ook niet het gewenste effect geven, volg dan deze stap. In deze stap gaan we een andere instelling aanpassen van de agenda. Een standaard agenda synchroniseert alles. Wij gaan dit veranderen naar Synchroniseren tot 1 maand terug.

  • Ga eerst naar Instellingen, naar Mail, Contacten, Agenda

  • Ga nu naar het onderste gedeelte van de instellingen (rechterkant).

  • Klik hier op Synchroniseer.

  • Selecteer vervolgens "Tot 1 maand terug".

  • Je bent klaar als het vinkje daar komt te staan.

 

Stap 5:

Mochten bovenstaande stappen niet werken, neem dan contact op met CloudyDay voor meer support.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk