Bovenaan in de linkerhoek staat normaliter het symbool van Wi-Fi.
Als dit er NIET staat is er geen Wi-Fi verbinding met de iPad.
- Ga naar Instellingen > Wi-Fi. Controleer hier of de schakelaar Wi-Fi AAN staat.
- Om een verbinding met het Wi-Fi netwerk te maken, ga naar het artikel Verbinding maken met een Wi-Fi-netwerk (basis) en volg de daar beschreven stappen.
A. Mocht het verbinden met het Wi-Fi netwerk NIET lukken, probeer dan onderstaande stappen:
De Wi-Fi-schakelaar UIT en weer aan zetten wil vaak ook helpen om de verbinding te verversen. Probeer nogmaals met internet te verbinden (zie link hierboven).
- Mocht dit nog niet lukken, herstart de iPad. Probeer daarna nogmaals met internet te verbinden (zie link hierboven).
- Maak verbinding met Wi-Fi netwerk (zie link hierboven).
Ga verder naar B.
B. Mocht er WEL een verbinding met het Wi-Fi netwerk zijn maar er kan geen mail binnengehaald worden of niet in Safari naar een website gegaan worden, dan speelt er een ander probleem.
- Ga naar Instellingen > Wi-Fi. Tik op de Wi-Fi netwerknaam. Een scherm met Wi-Fi instellingen verschijnt dan. Controleer hier of het IP-adres begint met 169. ... Als dit het geval is, dan krijgt de iPad niet een juist IP-adres toegewezen door de Wi-Fi-router.
- Zet de schakelaar Wi-Fi UIT en weer aan. Probeer nogmaals met internet te verbinden.
- Mocht dit nog niet lukken, herstart de iPad. Probeer daarna nogmaals met internet te verbinden.
- Mocht dit nog niet werken, tik op naast het Wi-Fi-netwerk waarmee je verbinding hebt gemaakt. Tik vervolgens op 'Vergeet dit netwerk'. Je dient nu weer opnieuw verbinding te maken met het Wi-Fi-netwerk. (zie link hierboven).
Mocht er na al deze stappen WEL een verbinding met het Wi-Fi-netwerk zijn maar nog GEEN verbinding met internet zijn, dan is er een storing met de achterliggende internetverbinding. Neem dan contact op met de beheerder van de internetverbinding\ provider.
Opmerkingen